Tema
Debat

Forsikringsoplysningen: Objektiv rådgivning om forsikringer

Forsikringsoplysningen giver objektiv vejledning om forsikringer. Vores eksperter giver gode råd og anbefalinger på baggrund af fakta og ikke personlige holdninger. Vi kommenterer som udgangspunkt ikke enkeltsager. Dog kan vi kommentere principielle aspekter af en enkeltsag.


Vi deler ud af vores viden om forsikring via telefon, vores hjemmeside, på Facebook og i pressen. Vi stiller vores viden til rådighed for alle, som har en interesse i den – forbrugere, journalister, virksomheder m.v. 

 

Vores service

  • Vi besvarer alene henvendelser om skadesforsikring, fx indbo-, bil- og ulykkesforsikring. Derfor kan vi typisk ikke kan svare på spørgsmål til livsforsikring eller pensionsordning. 
  • Vi besvarer som hovedregel e-mails senest i løbet af 2-3 arbejdsdage. 
  • Vi besvarer telefonhenvendelser på tlf. 41 91 91 91 i vores åbningstid tirsdag-torsdag kl. 9-13.

havneliste

Historien bag

Forsikringsoplysningen blev etableret den 1. Januar 1932 under navnet Assurandørernes Pressebureau. Til at begynde med, var tjenesten forbeholdt pressen. I 1966 skiftede pressebureauet navn til Forsikringsoplysningen, som siden hen rettede sit fokus på den almindelige dansker. I første omgang ved at undervise skolebørn om forsikring, og senere i 1970'erne åbnede Forsikringsoplysningen for henvendelse fra almindelige forbrugere, som vi kender det i dag.

Kontakt


Forsikringsoplysningen

Anja Lintrup Sørensen

Konsulent
+45 41 91 91 14
Forsikringsoplysningen

Ole Vidstrup

Konsulent
+45 41 91 91 12
Din browser er forældet, Du bør opdateres til en moderne browser. Læs mere her.