Naviger op
Log på
Vores website anvender cookies, så vi kan give en bedre service.
Accepter, og fortsæt med at anvende vores website som normalt.
Accepter cookies
Om cookies på forsikringogpension.dk

Tilmelding til EDI-systemet

Tilmelding til EDI-systemet sker ved at udfylde en tilmeldingsblanket og sende den til Forsikring & Pension. Finansieringsselskabet skal også tilmeldes Nets/LeverandørService. Denne tilmelding sker elektronisk direkte til Nets fra denne side. Derudover skal finansieringsselskabet tilslutte sig EDI-aftalebetingelserne.

Tilmelding til EDI-systemet - panthaverdeklarationer

Tilmeldingen til EDI-systemet starter ved at finansieringsselskabet sender en tilmeldingsblanket til Forsikring & Pension.

Betalingen af deklarationsgebyret sker via Nets/LeverandørService. Det er derfor en forudsætning for at anvende systemet som panthaver, at denne er tilmeldt Nets/LeverandørService. Når en ny deklaration accepteres af forsikringsselskabet, opkræver Forsikring & Pension automatisk gebyret for deklarationen via Nets/LeverandørService.

For at blive tilsluttet EDI-samarbejdet, skal panthaver tilslutte sig aftalebetingelserne som gælder for EDI-systemet. Se betingelserne under Aftalebetingelser i højre side.

Procedure for tilmelding:

1. Udfyld tilmeldingsblanketten, som ligger under Tilmelding i højre side, og send den i underskrevet stand til Forsikring & Pension. Se vores postadresse og e-mailadresse længere nede på denne side.

2. Opret en betalingsaftale hos Nets/LeverandørService. Denne tilmelding sker elektronisk her fra siden ved at trykke på linket under Tilmelding i højre side. Du vælger selv dit kunde nr. i Nets tilmeldingen. Husk at påføre det kundenummer du vælger på tilmeldingsblanketten, som du sender ind til Forsikring & Pension.

3. Når Forsikring & Pension har modtaget tilmeldingsblanketten, sender vi 2 sæt EDI-aftalebetingelser til den tilmeldte panthaver. Forsikring & Pension sender dog ikke nye EDI-aftalebetingelser, hvis panthaver i forvejen har underskrevet betingelserne ifm. en tidligere indgået aftale om at anvende EDI-systemet.


4. Panthaver skal underskrive aftalebetingelserne og sende det ene sæt retur til Forsikring & Pension. Det andet sæt er til eget brug.

5. Når Forsikring & Pension har modtaget aftalebetingelserne i underskrevet stand og modtaget Nets's kvittering på tilmeldingen til LeverandørService, opretter vi panthaver i EDI-systemet. Samtidig modtager personen, som er oprettet som brugeradministrator, en mail fra os med informationer om oprettelsen.  

Postadresse:

Forsikring & Pension
EDI-kontoret
Philip Heymans Allé 1
2900 Hellerup

Mailadresse: edi@forsikringogpension.dk

Publiceret/opdateret 19-04-2016
Mette Ellermann Jespersen
Konsulent
Telefon 41 91 90 81
mej@forsikringogpension.dk