Naviger op
Log på
Vores website anvender cookies, så vi kan give en bedre service.
Accepter, og fortsæt med at anvende vores website som normalt.
Accepter cookies
Om cookies på forsikringogpension.dk

Tilbagebetaling af deklarationsgebyr

Der kan være situationer, hvor deklarationsgebyret kan tilbagebetales til panthavere.

Som hovedregel kan det ske i følgende situationer:


1. Panthaver opretter 2 ens deklarationer på samme objekt, og begge deklarationer bliver accepteret af forsikringsselskabet. Det er deklarationsgebyret for den deklaration, der sidst er accepteret (prioritet 2), som kan tilbagebetales.


2. Panthaver har ved en fejl oprettet en ny deklaration, som bliver accepteret af forsikringsselskabet. Hvis panthaveren bringer deklarationen til ophør senest 7 dage efter accepten er sendt, kan deklarationsgebyret tilbagebetales.


3. Panthaver har oprettet en deklaration B og en deklaration F på samme objekt, og forsikringsselskabet acceptere begge deklarationer. I disse situationer er det alene deklarationsgebyret for deklaration B, som kan tilbagebetales, medmindre deklaration F bringes til ophør senest 7 dage efter accepten.


Ønsker du som panthaver at søge om tilbagebetaling af deklarationsgebyr, skal du udfylde et ansøgningsskema og sende det til os. Inden du sender skemaet til os, skal de nødvendige registreringer gennemføres i EDI-systemet. Se på blanketten, hvilke registreringer der skal være gennemført. Ansøgningsblanketten henter du her på siden under Tilbagebetaling i menuen til højre.


Send ansøgningsskemaet i udfyldt og underskrevet stand til:

Forsikring & Pension
EDI
Philip Heymans Allé 1
2900 Hellerup
Eller på mail: edi@forsikringogpension.dk 
Publiceret/opdateret 09-02-2012
Mette Ellermann Jespersen
Konsulent
Telefon 41 91 90 81
mej@forsikringogpension.dk