Danske pensionskroner skaber vækst og job i Danmark

​220 milliarder af danskernes pensionskroner blev sat i dansk erhvervsliv i 2014.

​220 milliarder kroner. Så meget af danskernes samlede pensionsformue blev sat i dansk erhvervsliv i 2014. Det er med til at skabe vækst og beskæftigelse i Danmark.

Samtidig gav investeringer i danske børsnoterede virksomheder danskere med en pension et afkast på 23,7 procent i 2015, viser tal fra Forsikring & Pension.

- Pensionsformuen bruges i høj grad til at investere dansk og skabe vækst og job herhjemme. Samtidig tjener danskere med en pensionsopsparing godt på investeringer i danske børsnoterede virksomheder, siger Per Bremer Rasmussen administrerende direktør for Forsikring & Pension efter en debat på Folkemødet på Bornholm om ansvarlige investeringer.

Desuden hentede pensionsbranchen i 2015 over 70 milliarder kroner hjem til Danmark via investeringer i udlandet.

- Det viser, at pensionsformuen i høj grad bidrager til overskud på den danske betalingsbalance, siger Per Bremer Rasmussen.
Publiceret/opdateret 16-06-2017
Maja Korshin