Nu er det nemmere at få pensionsoverblik

​En ny og mere brugervenlig udgave af det prisbelønnede værktøj PensionsInfo har set dagens lys. Nu er det endnu nemmere for alle danskere at få det samlede overblik over deres pensioner og tilknyttede forsikringer.

Hvordan er din kage skåret, når det handler om din pension? Hvad kan du forvente at få udbetalt som pensionist? Er din familie dækket, som du ønsker, hvis du dør? Og er du selv dækket ind, hvis du bliver alvorligt syg eller mister din arbejdsevne?

Disse spørgsmål kan du få svar på ved at besøge pensionsinfo.dk. Det er der ca. en million danskere, der gør hvert år. PensionsInfo giver dig overblikket over alle dine pensioner lige fra folkepension og ATP til arbejdsgiveradministrerede ordninger og private pensionsopsparinger. Du kan blandt andet se, hvor meget du har sparet op, hvor meget du kan forvente at få udbetalt i indkomst som pensionist, og hvordan de tilknyttede forsikringer dækker dig og din familie.

Endnu nemmere overblik – også fra tablet

Det er nu blevet endnu nemmere at bruge PensionsInfo, der er gået i luften i en ny og forbedret version. Brugervenligheden er øget betragteligt, og det er nu muligt at bruge PensionsInfo fra sin tablet med NemID.

- Vi håber, at endnu flere danskere vil benytte muligheden for at få et overblik over deres pensioner. Pension bliver tit beskyldt for at være besværligt og uoverskueligt. Men faktisk kan man relativt hurtigt og nemt danne sig et overblik, og nu har vi gjort det endnu nemmere, siger afdelingsleder Michael Rasch fra Forsikring & Pension.

Om PensionsInfo

PensionsInfo er en forening og et samarbejde mellem alle danske banker, sparekasser, pensionskasser, LD, Moderniseringsstyrelsen (Statens tjenestemænd) og pensions- og forsikringsselskaber.

PensionsInfo har tidligere vundet en ”Gold Award” fra IPE (Investment & Pensions Europe) for ”Outstanding industry contribution”. PensionsInfo fik prisen for at være en international frontløber i kommunikation af pension til forbrugerne.

Du kan logge på med NemID på www.pensionsinfo.dk eller via din netbank.
Publiceret/opdateret 25-11-2014
Michael Rasch