Klar til sommerens skybrud? Få hjælp på mobilen.

Den nye mobil-app 'Husets VejrAlarm' advarer dig, når skybrud eller storm truer, og giver tip til, hvordan du forebygger og håndterer skader.

Tilmeld dit hus, sommerhus eller andre steder, du gerne vil holde øje med – og få besked direkte på din iPhone eller Android, når der er skybrud eller storm på vej disse steder. Få samtidig anbefalinger til, hvordan du beskytter dit hus, og hvad du skal gøre, hvis skaden sker.

Du kan gratis hente "Husets VejrAlarm" i App Store eller Android Market/Google Play Store.

Bag app'en står Forsikringsoplysningen, som vil hjælpe husejerne med at forebygge og begrænse skader ved bl.a. voldsomme skybrud, som har udrettet store skader de sidste par somre.

- Rigtigt mange husejere har de seneste somre stået med ødelæggende vandskader efter skybrud. Vi vil gerne hjælpe danskerne med dels at advare, når der er skybrud på vej mod lige netop deres hus og evt. sommerhus, dels at forebygge og håndtere skader. Jeg tror, der er mange, der gerne vil være bedre forberedt på skybrud, men måske ikke helt ved, hvad de skal gøre, siger Riccardo Krogh Pescatori fra Forsikringsoplysningen.

App'en kan være en stor hjælp, hvis du fx er på ferie, og et skybrud nærmer sig dit hus, eller hvis du evt. har et sommerhus, du vil holde øje med. Den er også god at have, hvis du vil blive klogere på forebyggelse og på, hvordan man forholder sig efter en skade - hvordan dækker forsikringen, hvad skal du gøre, når du ringer til forsikringsselskabet m.v.

Du får også adgang til en vejrkalender, der viser, hvornår der har været storm og skybrud på dine tilmeldte adresser.

Husets VejrAlarm er dermed en unik kombination af lokale vejrdata, gode råd til forebyggelse og håndtering af skader og information om forsikringsforhold.

Publiceret/opdateret 06-06-2012

Hent Husets VejrAlarm ved at scanne QR koden: