Naviger op
Log på
Vores website anvender cookies, så vi kan give en bedre service.
Accepter, og fortsæt med at anvende vores website som normalt.
Accepter cookies
Om cookies på forsikringogpension.dk

Forsikringsoplysningen

Du kan spørge os til råds om forsikring, uanset om det handler om dig selv, din familie, dine ting eller noget helt fjerde. Spørg os, hvis du fx er i tvivl, om du har de rigtige forsikringer eller vil vide, hvordan du skal bære dig ad i en bestemt situation.​​​​​​​​​​​​​

Forsikringsoplysningen blev etableret den 1. Januar 1932 under navnet Assurandørernes Pressebureau. Til at begynde med, var tjenesten forbeholdt pressen. I 1966 skiftede pressebureauet navn til Forsikringsoplysningen, som siden hen rettede sit fokus på den almindelige dansker. I første omgang ved at undervise skolebørn om forsikring, og senere i 1970'erne åbnede Forsikringsoplysningen for henvendelse fra almindelige forbrugere, som vi kender det i dag.

Objektiv rådgivning

Forsikringsoplysningen giver objektiv rådgivning om forsikringer. Vi giver gode råd og anbefalinger på baggrund af fakta og ikke personlige holdninger. Vi kommenterer som udgangspunkt ikke enkeltsager. Dog kan vi kommentere principielle aspekter af en enkeltsag, men altid kun efter kontakt til det selskab, der er berørt af den pågældende sag.   

Vi deler ud af vores viden om forsikring via telefon, vores hjemmeside, på Facebook og i pressen. Vi stiller vores viden til rådighed for alle, som har  en interesse i den – forbrugere, journalister, virksomheder m.v. 

Rådgivning

  • Vi besvarer alene henvendelser om skadesforsikring, fx indbo-, bil- og ulykkesforsikring. Det betyder, at vi typisk ikke kan svare på spørgsmål til din livsforsikring eller pensionsordning. 
  • Vi besvarer telefonhenvendelser i åbningstiden kl. 10 - 13. Hvis telefonen er optaget, kommer du i kø.
  • Hvis vi en sjælden gang har lukket telefonerne for henvendelser i åbningstiden, kan du lægge besked i omstillingen eller sende os en mail. Vi svarer hurtigst muligt og senest dagen efter.
  • Vi besvarer e-mails senest arbejdsdagen efter. Kan vi ikke svare inden for denne frist, sender vi dig en mail og oplyser, hvornår du kan forvente et svar.
  • Vi besvarer også spørgsmål på Facebook. Vores profil hedder Forsikringsnørden.
Publiceret/opdateret 24-01-2017
Anja Lintrup Sørensen
Konsulent
als@forsikringogpension.dk
Ole Vidstrup
Konsulent
olv@forsikringogpension.dk